A mesterséges intelligencia kétélű fegyver Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője a 2023-as BrandFestivalon adott elő.    


@BDPST

Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője és kreatívigazgatója „EQ vs. AI – Az érzelmi és a mesterséges intelligencia viszonya az idegenforgalmi szektorban” címmel tartott előadást a 2023-as BrandFestivalon, Budapesten. Bár előadásán a mesterséges intelligenciával generált AI-avatarja üdvözölte a vendégeket, megtartott prezentációjában mégis arra hívta fel a figyelmet, hogy az emberi jelenlét nem tűnhet el teljesen a szállodaiparból.

Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője és kreatívigazgatója úgy fogalmazott, az AI sok esetben segít és támogat, de a hibázási lehetőség miatt egyelőre célravezetőbb hibrid megoldásokat választani a szállodaiparban. Az AI alapú szoftverek nagy részét elsősorban a nagy szállodák tudják megfizetni, a piac bővülésével egyre több a kisebb szállodák részére is elérhető termék. Fontos azonban, hogy a szolgáltatók edukáltak legyenek és ismerjék az eszközök korlátait.

A szálláshelyek üzemeltetését évek óta segítik az AI alapú szoftverek, például a sales és marketing, a biztonság, az energiahatékonyság területén. Sőt, a legismertebb terület, ahol az AI jelen van, a revenue management. A programok évek óta támogatják a legjobb árak érvényesítését és a személyre szabott ajánlatok készítését, segítve ezáltal a profit maximalizálását és a rendelkezésre álló szobák kihasználásának optimalizálását. A programok a housekeeping területén is nélkülözhetetlenek, csakúgy, mint a vendégprofilokat készítő CRM-rendszerek esetén” – fogalmazott a BrandFestival előadójaként Orbán Ráhel, hozzátéve, hogy az AI kétélű fegyver, melynek egyszerre van számos erőssége, gyengesége, lehetősége és veszélye is.

Példaként említette, hogy míg a hamarosan a budapesti Vörösmarty téren nyíló Dorothea Hotelben az AI csak háttértámogató szervként működik, sok hotelben már virtuális asszisztensként, robot bellboyként vagy avatarként része a koncepciónak, Japánban például robotok segítségével az emberi erőforrások használatát is minimalizálják. Az emberi jelenlét azonban nem tűnhet el teljesen a szállodaiparból, ahogy a kézzel írt üdvözlőkártya és a gyerekeknek bekészített lufi örömét sem tudják pótolni a robotok.