Új leányvállalattal bővül a BDPST Group


@BDPST

A BDPST Group leányvállalataként jött létre a BDPST Koncept, amely hazai és nemzetközi hotelek és éttermek márkastratégiájának kialakításán dolgozik. A cég ügyvezetője Orbán Ráhel és csapata jelenleg az amerikai Marriott International hotellánc legújabb budapesti szállodájának brandingjén dolgozik. Kiemelt céljuk, hogy történelmi múlton alapuló narratíván keresztül hosszútávú hazai és nemzetközi sikereket érjenek el.

A BDPST Group ingatlanfejlesztéssel és hotel managementtel foglalkozik, de emellett igény volt arra is, hogy a hotelek és éttermek brandigjének kialakítására is nagy hangsúlyt fektessen. A cégcsoport missziója, hogy hozzájáruljon a magyarországi építészeti örökség megóvásához azáltal, hogy kiemelkedő adottságú, ugyanakkor jellemzően leromlott állapotban lévő ingatlanokat teljeskörűen felújít, a jelenkor követelményeinek megfelelően modernizál, és azoknak új funkciót és üzleti modellt ad. Ezen tevékenység, misszió mellett a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy szükség van a stabil alapokra épített márkastratégia kialakítására is a sikerek eléréséhez.

BDPST Koncept elsősorban a tulajdonosi igényeket felmérve, majd vizsgálva a piaci trendeket és lehetőségeket, segítséget nyújt a tervezés folyamán egy olyan narratíva kialakításában, mely alapot ad egy új termék, hotel vagy étterem megszületéséhez, fejlesztéséhez. A későbbi szakaszban a narratíva mellett a márka megalkotásában is részt vesz kreatív csapat bevonásával. Nem áll meg a tervezői szakaszban, hanem végigkíséri a fejlesztési és építési folyamatokat, majd bevezeti a terméket a piacra.

A BDPST Group portfóliójába tartozó hotelek és éttermek márkastratégiájának kialakításával a BDPST Hotel Management foglalkozott korábban, azon belül pedig Orbán Ráhel és csapata. A jövőben Orbán Ráhel ügyvezetésével önálló entitásként fog működni a BDPST Koncept.

A csapat számos márka koncepciójának kialakításán dolgozott már, az ő munkájukat tükrözi az „Operaház kistestvéreként” emlegetett BOTANIQ Turai Kastély, a Kallina Mór által megálmodott Alice Hotel, az 1700-as években épült Andrássy Kúria & SPA, valamint a Budapest szívében található Hotel Dorothea is.

A szállodaiparban többféle stratégia létezhet, amivel jövedelmezőséget lehet elérni, azonban hosszútávú eredmények eléréséhez a profiton felül két másik tényező: a fenntarthatóság és a másoktól való különbözőség is fontos szerepet kap. A külföldi tapasztalatok azt mutatják, hogy sok sikertörténet létezik, de ezek mögött a legtöbb esetben nem tudatosan felépített brand áll. A BDPST Koncept kutatja, önállóan kezeli a narratívát, amely által különlegessé, egyedülállóvá tud válni egy márka.